Pages




Monday, June 22, 2009

Sayup sayup..

Tibe2 harini dapat berita yang agak menyedihkan dan menyentuh hati..
Kte dapat berita dari seorang rakan guru bahawa Sahabat kte yg rapat mase kat skolah time kte jadi guru ganti kat SK Seri Manjung telah meninggal dunie pada petang smalam akibat satu kemalangan yg berlaku di Sg Rubana.Ketika itu Allahyarhamah bersame2 dengan suaminye. Mereka menaiki sebuah kereta.

Suami Allahyarhamah Maisarah mengalami koma dan sudah sedar. Beliau terus dihantar ke hospital ipoh. Walaubagaimanapun beliau masih dalam keadaan tidak stabil..

Sedar2 tu beliau terus tanye keadaan isteri beliau.. tp rakan2 cikgu memberitahu bahawe isteri beliau ok je n takde pape yg perlu dirisokan..padahal die taktau yg isterinye telah ke Rahmatullah..mereka buat sedemikian hanye kerana riso akan keadaan beliau menjadi bertambah teruk apabila dapat berita yang amat mengejutkan itu.

MasyaAllah bayangkan cmne perasaan beliau bile dapat tau perkare yg sebenarnye bile dah stabil nanti..??slalu kte tgok kat TV je cite cmni kan..tibe2 bile blaku kat depan mate rase mcm tiade ape yg mustahil jika Allah dah kate bende tu bleh terjadi..
Ajal dan maut di tangan Allah..dan tiade siape dapat mengubahnye..

Ketika hidup, Allahyarhamah adalah seorang ustazah yang amat disayangi oleh anak muridnye kerana sikap beliau yang lemah lembut dan tidak memarahi anak murid.. Allahyarhamah pernah memberitahu bahawe Allahyarhamah masih menunggu untuk menimang cahaye mate kerana sudah 1 tahun mereka mendirikan rumahtangge..Allahyarhamah seorang yang slalu melemparkan senyuman apabile bertentang mate dengan orang.semoge snyuman itu akan dibawe kepade kehidupan skrang sbg bekalan.
Sikap Allahyarhamah amat disenangi oleh semue orang..

Semoga ALlah mencucuri rahmat ke atas roh Allahyarhamah ustazah maisarah...
AMIN..sedekah Al-Fatihah...

0 comments: