Pages




Wednesday, June 10, 2009

Kekeliruan

Kurang puas hati ngan sorang motivator mengenai huraian beliau tentang ibu tunggal dan ibu tinggal.. beliau adalah seorang ahli panel dalam my favourite tv show HALAQAH (tp kte tgok ikut kesempatan n depend on tajuk yang dibincangkan..huhuhu..kalau best layannn...)

A piece of her speech :

"..zaman skarang ni tak macam zaman dulu..
kalau zaman dulu. bile sebut je ibu tunggal ni rase malu sangat...jage sangat2..kadang2 sampe mak ayah pun taktau.punye la malu nye dan nak jage maruah sbb dengan status ibu tunggal..
tp zaman skrang ni status ibu tunggal tu dihebah2kan..dah tak rase malu dah.. bukan ibu tunggal lagi dah ibu tinggal pulak skrang ni..(sambil sengih2 seolah2 menyindir)"

# lebih kurang cmtu la ayat nye..cmni la..nak bgtau ckit..ibu tunggal ni kan ade due kategori iaitu isteri yang telah kematian suami dan isteri yang telah diceraikan suami..bg pendapat kte, kte tak penah plak tgok golongan ni menghebah2kan mengenai status ibu tunggal die tu. Malah mereka ditemuramah oleh sesetengah pihak untuk mendapatkan kesah hidup mereka yang mungkin boleh dijadikan pengajaran bagi golongan yang lain. Secara tidak langsung mereka dapat kekuatan atau motivasi dari orang luar yang tahu mengenai kesah hidup mereka. Kekuatan itu adalah sesuatu perkara yang amat diperlukan oleh mereka kerana mereka telah menghadapi saat pahitnya perpisahan yang mungkin bukan dipinta.

Persoalan dibenak fikiran ku :

  • dari ape yang dihuraikan oleh motivator tu ape maksud die sebenarnye...??
  • kat mane die tengok golongan tu menghebahkan untuk kebanggaan tentang status tu..??
  • huraian die tak jelas ke..??(sebelum ni pun die penah gak bagi jawapan yang agak mengelirukan seperti ini mengenai persoalan lain yang diberi oleh seseorang yang keliru tentang sesuatu perkara..)

0 comments: